در روزهای نزدیک به انتخابات شاهد آن هستیم:بازار داغ فاتحه خوانی داوطلبان انتخابات مجلس

یزدفردا :داوطلبان انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که این روزهای سخت مشغول رای جمع کردن هستند، حضور پررنگی در مجالس عزا دارند و بازار فاتحه خوانی آنها داغ است...

به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس از سوم دی ماه آغاز شد و تا روز نهم دی ماه ادامه داشت.

در این میان بیش از پنج هزار نفر برای رقابت 290 کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که اگر چه تعدادی از این ثبت نام کنندگان انصراف دادند اما بنا به گفته سخنگوی شورای نگهبان بیش از 70 درصد این ثبت نام شدگان تائید صلاحیت شدند و مشغول فعالیت انتخاباتی هستند.

نمایندگان فعلی مجلس هم برای رقابت انتخاباتی، از روز چهارشنبه 19 بهمن مجلس را تعطیل کرده و به حوزه های انتخابیه رفتند.

اگر چه هنوز تبلیغات قانونی و علنی برای داوطلبان انتخابات مجلس آغاز نشده است، اما در این روزها کاندیدا ها برای شناساندن خود و جمع کردن آراء تحرکات زیادی دارند.

این داوطلبان در بین مردم و در مجالس مختلف آنها حضور می یابند و سعی می کنند که این روزها بیشتر در بین مردم باشند.

یکی از جاهایی که کاندیداها حضور می یابند، مجالس عزا و مراسم ختم در مساجد، روستاها و شهرهاست.

یکی از کاندیداهای انتخابات در همین رابطه به خبرنگار ما گفت: از بس که فاتحه خواندم خسته شدم و روزی حداقل در چهار- پنج مجلس ختم حضور می یابم.

این داوطلب انتخابات اضافه کرد: در بعضی از روزها نوبت به برخی از مجالس نمی رسد و ما تا برسیم مجلس ترحیم پایان می پذیرد.

وی اضافه کرد: فاتحه خوانی در مجالس ترحیم که بعضا با سخنرانی ما هم صورت می گیرد فرصت خوبی برای تبلیغات قبل از آغاز رسمی و قانونی تبلیغات است.

دالت برای همه است که اگر برادرت هم پایش را کنار گذاشت باید او را بزنی

احمدی نژاد: مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که این اندازه هزینه انتخاباتی می کنند؟ / برخی ۳ هزار میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی می‌کنند

برخی‌ها در کشور «آی دزد، آی دزد»‌ می‌گویند تا کسی حواسش به آنها نباشد....طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چندصد میلیارد بالا می‌کشد و بعد دولت را متهم می‌کند....سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سؤال می‌برند تا دو تا رأی یک روستایی بالا باشد.

رئیس جمهور با اشاره‌ به وضعیت اخیر بازار سکه و ارز گفت: طرف خودش بازار سکه و ارز را خراب کرده و چندصد میلیارد بالا می‌کشد و بعد دولت را متهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی «انتخاب» ؛ وی در نشست سراسری سرشاخه‌های مشاورین جوان موسوم به سازمان فراگیر مشاوران جوان ریاست جمهور، ادامه داد: برای مثال کسی که ۱۵۰ میلیارد تومان برده زمانی که به او می‌گوییم برگرداند، می‌گویند به من تهمت نزنید اما جایی دیگر ۱۰هزار تهمت می‌زند و ککش هم نمی‌گزد. اما عدالت برای همه است که اگر برادرت هم پایش را کنار گذاشت باید او را بزنی.

رئیس دولت گفت: برخی‌ها در کشور «آی دزد، آی دزد»‌ می‌گویند تا کسی حواسش به آنها نباشد.

احمدی نژاد اظهار داشت: سر رفتن به مجلس چه خبر است که برخی تمام انقلاب را زیر سؤال می‌برند تا دو تا رأی یک روستایی بالا باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس؛ وی با اشاره به جلسه یک ماه و نیم پیش خود با فرمانداران خاطرنشان کرد: «در آن جلسه بنده گفتم مگر در مجلس چقدر حقوق می‌دهند که طرف حاضر است ۵۰ میلیون هزینه تبلیغات بکند که فرمانداران گفتند برو بالاتر. گفتم ۱۰۰؟ گفتند بالاتر. گفتم ۱۵۰ میلیون؟ گفتند بالاتر». که در این هنگام فردی از وسط سالن با صدای بلند گفت برخی ۳هزار میلیارد هزینه تبلیغات انتخاباتی می‌کنند.

رئیس جمهور در همین زمینه ادامه داد: از نماینده مجلس می پرسی چقدر حقوق می‌گیری؟ می‌گوید ۲میلیون که اگر جمع کنی در طول ۴سال می‌شود ۹۶میلیون تومان. بنابراین معلوم نیست این افراد از کجا می‌آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا